Blocuri Visani-Deal

Blocuri Visani-Deal

marți, 18 octombrie 2011

Marturii din cartier...REPORTAJ

      In unele zone rezidentiale ale Iasului, locatarii “de lux” circula cu cizme de cauciuc. In comuna Barnova, in cartierul de blocuri din Visan, noroiul este pina la genunchi, iar baltile uriase din drumul principal din localitate, acopera cratere pe masura. Primarul comunei, spune ca are planuri de reabilitare ale strazilor, insa asteapta sa se stabileasca bugetul si abia apoi va pune la cale o strategie. Intre timp, locuitorii zonei vor continua sa investeasca in cizme, asta desi li s-a spus inca de la achizitionarea locuintelor din zona Visan, ca vor avea toate utilitatile functionale si de asemenea o cale de acces utilizabila,exact ca in celelalte cartiere adiacente ale Iasului. In acest fel,zeci de familii si-au exprimat nemultumirile si au sesizat mai multe institutii abilitate,pentru ca spun ele,au ajuns la limita suportabilitatii.

Solutia ar fi,in opinia locatarilor, sa dea in judecata toti responsabiliii pentru situatia la care sunt supusi,incepand cu dezvoltatorul imobiliar,ce le-a promis utilitati functionale si pana la primarul comunei Barnova,in a carui sarcina ar cadea amenajarea drumurilor din localitate, gandindu-se deja sa fie reprezentati de un avocat. Drumurile dese la service-uri auto,le scot din buzunarele locatarilor din zona aprox. 1000 RON anual,bani ce pot fi justificati prin facturi aduse de la service-urile auto. La fel se pune problema si in privinta utilitatilor, care lipsind,i-a fortat pe multi dintre locatari sa-si achizitioneze surse alternative de producere a apei calde menajere si a caldurii,acestea fiind costuri neprevazute in cheltuielile lunare ale locatarilor si care au starnit reactii diverse,unele mergand pana la a cere banii cheltuiti pe aceste surse de incalzire direct dezvoltatorului.

"Nu-mi fac iluzii ca in urmatorii zece ani voi putea veni la serviciu fara sa am pantofii murdari. De altfel, primul lucru pe care-l fac atunci cind ajung la slujba este sa merg la baie, sa-mi spal incaltarile, caci altfel sint acuzat de colegi ca le murdaresc birourile. Si asta, in conditiile in care circul pe "ulitele" din cartierul meu doar cu masina" - un domn locatar al cartierului Visan.
"Este o delasare totala. E de groaza cu noroaiele de la noi si asta in Romania anului 2011. Imi spal zilnic cizmele. Nici gardul nu imi vine sa il repar pentru ca este stropit zilnic de masinile care trec prin zona. Eu lucrez la Razboieni si trebuie sa va zic ca, desi este un alt sat, locuitorii au canalizare, gaz metan, strazi. Se vede ca ii pasa cuiva" - o doamna din zona Visan.
"Nu se poate asa ceva,in conditiile in care noi am achizitionat un apartament in acest cartier,ce trebuia sa aiba toate utilitatile functionale.Nu vad de ce in casa pe care am platit-o si care trebuia sa aiba totul pus la punct,sunt obligata sa-mi cumpar radiatoare si instanturi de apa calda,in conditiile in care a venit frigul iar noi nu avem cu ce sa ne incalzim sau sa ne spalam. Sunt foarte hotarata sa cer banii dati pe aceste aparate de la dezvoltator fiindca el m-a fortat sa le cumpar,prin situatia creata. Am pastrat facturile si i le voi da.Suntem destui cei care suntem in situatia asta si sper sa fim uniti. Asta e bataie de joc."- o alta locatara a cartierului din Visan.
         Situatia aceasta a atras atentia unor institutii ce promit ca se vor interesa si vor veni cu o reactie dupa ce vor face unele investigatii si vor culege informatii direct de la locatarii din zona. Am incercat sa luam legatura cu primarul comunei Barnova, Dan Constantin Popa ( PSD-n.r.) insa nu raspunde nimeni la telefonul personal.Am cerut un punct de vedere de la purtatorul de cuvant al primariei, insa ni s-a spus ca vom fi contactati imediat ce ne poate furniza niste informatii.
       Vom reveni cu noutati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu