Blocuri Visani-Deal

Blocuri Visani-Deal

joi, 17 februarie 2011

IMPORTANT PENTRU NOII PROPRIETARI. Receptia corecta a unui apartament.


     In momentul in care se face receptia unui imobil contractat intr-un parc rezidential, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda clientilor sa fie atenti la o serie de elemente.
    În primul rând, trebuie verificat dacă dotările din apartament coincid cu cele menţionate în antecontractul de vân­zare-cum­părare. De asemenea, trebuie să se ţină cont şi de situaţia legală a imobilului.
    De asemenea, trebuie verificate următoarele aspecte:
- existenţa Cărţii tehnice a imobilului;
- verificarea situaţiei juridice - ­intabulare în Cartea funciară;
- verificarea corespondenţei cu ­Proiectul tehnic;
- verificarea Contractului de antrepriză - obligaţii constructor (de exemplu, ­dacă s-a obligat să construiască şi - altceva în ansamblu: părculeţ, ­piscine, market etc.);
- de verificat cine va administra imobilul şi la ce costuri.

    La recepţie, trebuie identificate: locul de parcare, dosarul cu cărţile tehnice şi garanţii pentru electrocasnice, contoarele de apă rece, gaze, electricitate; lifturile să fie funcţionale.
 Lucrările de tâmplărie:
uşile şi ferestrele să fie montate drept, să se închidă uşor, să nu fie deteriorate la montaj;
să existe chei, să funcţioneze încuietorile (yalele de la intrare sus şi jos);
geamurile să nu fie zgâriate.
 Instalaţia electrică (inclusiv cablu TV, ­internet, telefon):
instalaţia să fie gata pentru încheierea „Contractului de furnizare de electricitate individual cu furnizorul de energie electrică”;
instalaţia să fie gata pentru încheierea contractelor de cablu, internet, telefon;
să fie executate probe funcţionale;
să fie disponibil dosarul instalaţiei electrice (schemele circuitelor, ­traseele);
tabloul electric să fie montat corect;
prizele şi întrerupătoarele să fie ­montate corect, să stea bine în perete.
 Instalaţia de gaze:
instalaţia să fie gata pentru ­încheierea „Contractului de furnizare de gaze naturale”;
să fie disponibil dosarul instalaţiei de gaze (schemele circuitelor, traseele);
să se efectueze probe funcţionale la centrala tehnică.
Centrala termică, caloriferele :

să fie montate corect;
să se efectueze probe funcţionale;
să fie disponibil dosarul instalaţiei termice (schemele circuitelor, traseele).probe funcţionale.
 Instalaţii sanitare: să se verifice dacă au fost montate corect, dacă funcţionează bateriile; ­sifoane, sifon de pardoseală (se va efectua proba cu apă); se va identifica scurgerea din balcon (probe cu apă).
Bucătărie: montaj corect (probe funcţionale).
Ce pot face clienţii nemulţumiţi?
În cazul în care cumpărătorul descoperă anumite probleme de finisaj, are dreptul să propună vânzatorului contractarea unui expert tehnic autorizat, care să facă o evaluare a întregului apartament.
Legislaţia aferentă acestor lucrări este compusă din Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare şi HG 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.
În cazul în care consumatorii se confruntă cu probleme referitoare la calitatea lucrărilor de construcţii şi finisaje la apartamentele cumpărate, se pot adresa Inspecţiei de Stat în Construcţii sau, pe baza unor expertize neutre, Instanţei de judecată.

2 comentarii:

  1. Apropo!
    In afara de 6 blocuri, 6 vile si 1 minimarket, ce mai pune in cartier?

    Auzeam pe cineva ca stie de: loc de joaca pentru copii... si nu mai stiu ce.. Dar nu prea vad unde sa le mai puna...

    Auzisem si de o farmacie... in fine... As fi curios daca stii pe langa cele care sunt in curs de finalizare mai tre sa faca ceva.
    Andrei VG4

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat de banii investiti de propietarii acestor apartamente (printre care si eu ...)

    RăspundețiȘtergere